Medytacja uważności

Co to jest mindfulness?

Medytacja jest lekiem
źródło: http://www.freeimages.com/photo/1199543

Medytacja uważności(ang. mindfulness) jest rodzajem ćwiczenia umysłu, które pozwala zwalczyć lęki, kryzysy, niepokój, stres, depresję oraz złe myśli poprzez ich obserwację, poprzez uważność. Medytacja ta polega na bezkrytycznym obserwowaniu swoich myśli przez conajmniej 10 minut dziennie. Należy skupić się na obecnej chwili, nie myśleć o tym przeszłości, czy też przyszłości. Nie należy rozpatrywać tego co było i co będzie. Najczęstszą techniką używaną podczas medytacji uważności jest obserwowanie swojego oddechu - tego jak wraz z wdychanym i wydychanym powietrzem pracuje nasze ciało.

Medytowanie uważności można zacząć w każdej chwili i na każdym etapie życia. Szczególnie wtedy gdy doskwierają nam uciążliwe i depresyjne myśli, gdy nie możemy sobie z nimi poradzić. Ćwiczenie uważności uwalnia nas od ciężaru słuchania w głowie drugiego, złęgo głosu krytyki i przypominania złych momentów lub też nawet sztucznego ich kreowania. Po ćwiczeniu przy systematycznym praktykowaniu medytacji uważności nasz umysł jest czysty, bezkrytyczny, odróżnia złe emocje od dobrych i nie pozwala zapanować tym pierwszym nad naszym umysłem.

Sposoby medytacji

Uważność należy ćwiczyć w ciszy, spokoju, bez zakłócania ćwiczeń z zewnątrz. Jedne ze sposobów praktykowania to:

Medytowanie uspokaja
źródło: http://www.freeimages.com/photo/1121962

Korzyści praktykowania mindfulness

Systematyczne ćwiczenie uważności przynosi wiele korzyści, m.in.:

Jeśli chcesz poznać na czym polega aktywna forma wypoczynku w postaci snurkowania, dowiedz się jak wybrać dobrą fajkę do snurkowania.

Statystyki, katalog stron www, dobre i ciekawe strony internetowe

Domena jest na sprzedaż: formularz kontaktowy